Primele trenuri cu hidrogen au intrat în circulație în Europa
În momentul în care faci referire la trenuri cu hidrogen, acestea par desprinse dintr-un film SF sau un viitor îndepărtat, dar tocmai au intrat în circulație în Germania.
Nemții lucrează de mult timp la implementarea unui număr cât mai mare de mijloace ecologice de transport în comun. Din fericire pentru medii, sunt foarte eficienți și când vine vorba de punerea în practică a unor proiecte aparent futuriste. De această dată, este vorba de trenuri propulsate cu hidrogen.
Primele trenuri cu hidrogen din lume au intrat de curând în funcțiune în Germania. La această oră, proiectul constă doar în două trenuri care parcurg în mod regulat o distanță de 100 de kilometri. Producția efectivă a trenurilor a căzut în sarcina unei companii franțuzești cu numele Alstom.
Traseul efectiv pe care circulă cele două trenuri este unui clasic. Nu a fost creat special pentru trenurile cu hidrogen. În trecut, a fost însă parcurs doar de locomotive diesel.
La capitolul specificații tehnice, noile trenuri sunt departe de a te invita la compromisuri pe partea de performanță. Reușesc să atingă o viteză maximă de 140 kilometri pe oră, iar autonomia cu care se laudă este de aproximativ 965 de kilometri. Cu alte cuvinte, ar trebui să poată parcurge traseul de aproximativ nouă ori fără să fie necesară o realimentare cu combustibil.
Deși alimentarea se face cu hidrogen, noile trenuri sunt de fapt electrice. Ele folosesc niște celule de combustibil care combină în timp real hidrogen cu oxigen cu scopul de a crea curent electric. Sarcinile electrice sunt stocate în baterii pentru a fi utilizate ulterior.
În mod previzibil, investiția inițială în astfel de trenuri este semnificativ mai mare decât în trenuri diesel, dar pe termen lung sunt semnificativ mai ieftin de întreținut. În plus, ajută la micșorarea emisiilor de carbon în atmosferă, având în vedere că nu fac decât să scoată abur și apă.
Nemții plănuiesc să-și extindă rețeaua de trenuri cu hidrogen în următorii ani. Având în vedere că proiectul cu cele două trenuri pare deja să fie încununat de succes, francezii de la Alstom au primit o comandă pentru alte 14 trenuri cu hidrogen care vor fi produse până în 2021. În Franța, primele trenuri cu o propulsie similară sunt planificate să intre în circulație în 2022.